Knickedickarna på kontoret

tisdag 7 juli 2009

Som en liten liten, eller gammal gammal, föredragshållare

Idag har vi börjat klippa ihop första programmet.
Det handlar om Kleerups atcktal på Grammisgalan, det handlar om mig på krogen som får frågan om jag har kola. Det handlar om mig på toaletten när jag tittar på när två killar snortar kola.
Vi försöker få tag på Lasse Berghagen. Vi försöker få tag på en tjej som är expert på hjärnans belöningssystem. Och på torsdag ska vi intervjua en kille som har varit inne på Maria ungdom för en del drogrelaterade bekymmer. Det ska också in i första programmet.

Men det värsta idag är mina inledande prator.

Det låter som att jag vore 9 år och höll ett föredrag om typ Afrika, eller åtminstone pratade med 9-åringar...fast på 30-talet, liksom.

För övrigt det ord jag använt mest idag:
Liksom

/
Fritz